Ugrás a fő tartalomra

Mit egyek, ha fogyni is akarok!

Sziasztok!

Ma a kedvenc témámat boncolgatom egy kicsikét.

Mi is lehetne más, mint a táplálkozás.

Akik eddig érdeklődtek nálam vagy megkerestek a fogyásom miatt, szinte mindenki azzal a kérdéssel kezdte, hogy diétázom-e vagy "csak" futok.

Mindenkinek elmondtam, hogy diéta nélkül mit sem érne az egész. Hiába futok, ha ugyanúgy eszem, mint előtte.

Ilyenkor a következő kérdés az, hogy akkor nem is eszel kenyeret?

Erre azt szoktam mondani, hogy fehér kenyeret nem, ha mégis kenyér, akkor valamilyen barna, magos cuccot szoktam enni, de a fél kiló szeletelt kitart több, mint egy hétig, mert csak reggelire szoktam enni.

Mikor elkezdtem futni és diétázni rengeteg segítséget kaptam Feritől, Attilától és a többi futótól is. Sokszor átküldte nekem a vacsiját, ebédjét, elmondta mit nem kellene, miből kevesebbet és mi legyen az, amit előtérbe kellene helyeznem.





Elhagytuk a cukros üccsiket, csokit, lisztes, cukros ételeket.
Helyette jött a hal, csirke, saláta, ha csoki, akkor inkább ét.

Nem volt egyszerű egyik napról a másikra ilyen szinten fordítani a táplálozásomon, de tudtam, hogy csak így változtathatok az életemen.

Szépen lassan hozzászoktam az új étrendemhez és észrevettem, hogy jobb a közérzetem.
Nem volt állandóan tele a gyomrom, elmúlt az a kidurranok, jóllakott érzés. Azt előtte sem szerettem, de mégis mindig eljutottam odáig.

Nyáron, mikor megismerkedtem Herczeg Gáborral, ő is segített a táplákozásban. Az első hallásra a zöldségkoktéltól megrémültem,  főleg, hogy 3 étkezés után kell inni, de miután kipróbáltam, rá kellett jönnöm, hogy nem is olyan vészes. Itt bevallom őszintén, olyan szorgalommal, mit ő nem bírom inni, de része a táplálkozásomnak. Remélem nem lesz harag!😏

A legjobban azon lepődtem meg, mikor elmondta, hogy az ő órája előtt mennyit kell ennem, hogy bírjam az 1 óra edzést. Hát meg kell, hogy mondjam, örültem neki, ehetek bűntetlenül engedéllyel. Ő gondoskodik, hogy az a kalória el is tűnjön az óra végére. Így is lett!

Viszont az is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy voltak csaló napok nálam. Ne higgye azt senki és szerintem nem is hiszi, hogy az elmúlt 2 évem úgy telt el, hogy nem ettem semmi bűnöset.

De igen, én is emberből vagyok. Megkívántam a hasábkrumplit, sütit, panírozott kajákat.
Annyi kükönbséggel, hogy kevesebbet és bíztam abban, hogy a sok edzéssel nem lesz belőle nagy baj.

Feri figyelt mindig arra mit eszem.

Emlékszem a Borbás Tibi szimpátia futásra László Bea elővarázsolt 1-2 doboz dugi csokit az autóból.

A harmadik kockánál Feri kivette a kezemből és csak annyit mondott, hogy "Na befejezted"!

Milyen jól tette, köszi!😊

Ez év januárjában egy új doldogba kezdtem bele. Fodrász Gáborunk már egy jó ideje rágta a fülemet, mindenféle videókkal, cikkekkel bombázott, hogy milyen jó vegának lenni. Először karácsony előtti időszakot javasolta, hogy onnatól ne egyek húst. Erre csak annyit mondtam neki, "hogy te normális vagy? Karácsony előtt? Se süti, se hús?"

Így a karácsony még hússal telt, sőt, hogy kicsit érezze a törődést, átküldtem neki a céges karácsonyi vacsimat!


Januárban sokat gondolkodtam rajta, hogy kipróbáljam-e. Izgatta a fantáziámat, hogy bírom-e hús nélkül én, aki heti 4-5 napon biztosan húst evett.

Egy újabb kihívást láttam benne!

Biztos voltam abban is, hogy lesz, aki ellenezni fogja és majd le akar beszélni róla.

Ennek ellenére január 14-től kiiktattam a húst az étrendemből. Helyette rengeteg halat eszem, amit viszont addig szinte alig ettem.

Tényleg jöttek azok a változások, amiről Gábor beszélt nekem. A legjobb az volt, hogy 2 hónap alatt sikerült 8 kilót leadnom, amit viszont nem csak a vega étrendnek köszönhetek, hanem a rengeteg edzésnek is.

Büszke vagyok Tamarára is, hiszen ő is tartja velem a húsmentes étrendet, amire nem én beszéltem rá, hanme ő mondta, hogy ezt csináljuk együtt.

Peti még tartja magát a húshoz, de őt hagyjuk húst enni.

Most tartok a 95.napnál. Vannak nehezebb napok, mikor ennék húst, próbálom tartani magam.


Kata házikolbijának viszont nem tudtam ellenállni, abból egy szelet lecsúszott.

Első olyan ünnepem lesz,a mit hús nélkül fogok megoldani. A sonka most fog 42 év alatt először hiányozni a húsvéti vacsimból. Kiváncsi leszek, most egy kicsit még elképzelhetetlen, de a futás is az volt, mégis belejöttem.

Sok receptet keresek a neten vagy csak magamtól kitalálok ételeket.

Szerencsére 2 olyan hely is van, ahol tudok vega-vegán ebédet,vacsit enni, ahol biztos, hogy nem csábulok el egy jó rántott husira.



A mai ebédemet, abból dobtam össze, amit otthon találtam.


Új volt nekem, hogy egy salátához, amin olivaolaj van, tehetek narancsot is.

Azóta szinte minden salimhoz teszek és teljesen más, mitn az eddigi saláták.


Eddig úgy néz ki, hogy ez az étrend nekem bejött, majd meglátjuk a folytatást.

Azt szokták mondani, hogy minden fejben dől el. Ha pedig a fejben zizi van, kell valaki aki helyre teszi.

Nekem szerencsére több ilyen személy is van az életemben. Egy nem is bírná szuflával!😆

Egy szónak is száz a vége.

Kell a diéta a fogyáshoz, nagyon kell. Az, hogy hússal vagy hús nélkül, azt mindenki saját maga dönti el.

Egy biztos, bárhogy kezdesz neki egy diétának, hatalams akaraterő és kitartás szükséges. Amikor a család nyáron a lángost eszik a strandon, te pedig a görög salit.

Semmit sem adnak ingyen, minden leadott kilóért meg kell küzdeni, de minden perce megéri!


Köszönöm, hogy újra elolvastátok és köszönöm a pozitív visszajelzéseket!


Fussatok, mert nincs lehetetlen!








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A kezdetek (az első évem)

Sziasztok! 2018. április 22. Ezen a vasárnapon kerestem meg Pátkai Attilát, a Szombathelyi Futóklub most már Szombathelyi Futóklub Szabadidősport Egyesület elnökét. Segítségét kértem, mivel elértem egy olyan súlyt, amit még soha  és úgy éreztem egyedül nem fog menni ennek a leadása. Ez a súly akkor 141 kg volt. Most már nyugodtan leírom, de akkor rajtam kívül ezt két ember tudta. A férjem és az urológusom, aki műtött. Ő is csak azért, hogy tudja mennyi altatót kell adnia. Láttam Attila posztjait, hogy együtt futnak egy vidám társasággal és az én életemből pont ez hiányzott. A társaság. A munkán és az itthoni teendőkön kívül nem mozdultunk ki sehova. Attila egyszerre felajánlotta segítségét és mondta, hogy kedden várnak a pályán. Menjek nyugodtan, majd a Major Feri foglakozik velem. Gondoltam, kimegyek, akárki is legyen az  a Major Feri. Azért a Facebookon megnéztem, mégis tudjam kivel állok szemben. 2018.04.24 -én, ahogy megbeszéltük,18:00 órára a Sugár úti pályához

Sportolni, mint anya és feleség

Sziasztok! Ma arról szeretnék írni, hogy hogyan lehet összeegyeztetni a sok edzést, versenyt, közös futásokat azzal, hogy dolgozó anya és feleség vagyok. Nehezen, nagyon nehezen, de meg lehet oldani! Kaptam burkolt megjegyzéseket arra, hogy ennyi edzés mellett, hogy lehet ellátni egy családot, követni, hogy mi történik az iskolában, meg ugyebár van egy férjed is. Suliprogramok egy hónapra előre be voltak írva az irodai naptárba, azt minden nap láttam, figyeltem mikor hova kell menni, mit kell vinni. Minden héten eljutottunk lovagolni, soha nem kellett egy alkalmat sem kihagyni anya edzése miatt. Igaz 6 év után először a Peti ment el szülőire, mert én a spinninget választottam, de remélem ez nem számít halálos bűnnek. Napi 70 km-t autózom én is a munkahelyemre, mint sokan mások itt a futóklubban. Amikor elkezdtem az egészet, nem is gondoltam ilyenre, mert hetente kimegyek a pályára 1 órára, az teljesen normális dolog. Ennyi szabadidő és énidő szerintem minden anyának jár,